СТАТУТ   Юхнівського навчально-виховного комплексу “Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад”

ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням Миронівської міської ради

від 29 січня 2021 року

№ 329-05-VIII

________________Андрій СКИДАН

 СТАТУТ

 Юхнівського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад

Миронівської міської ради Київської області

 м. Миронівка

2021 рік

І. Загальні положення

1.1. Юхнівський навчально-виховний комплекс “Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Миронівської міської ради Київської області – загальноосвітній  навчальний заклад (далі – Заклад), перебуває у Комунальній власності Миронівської міської ради та є правонаступником усіх майнових та особистих немайнових прав і обов’язків комунального закладу Юхнівського навчально-виховного комплексу “Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Миронівської районної ради Київської області.

1.2. Повне найменування Закладу: комунальний заклад Юхнівський навчально-виховний комплекс “Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Миронівської міської ради Київської області. Скорочене найменування Закладу: Юхнівський НВК.

1.3. Місцезнаходження Закладу: 08843, Київська область, Миронівський район, село Юхни, вулиця Першотравнева, будинок 6. Телефон: (04574) 45440. Електронна адреса: uhni-zosh@ukr.net

1.4. Заклад є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, є неприбутковою організацією, має рахунки в установах банку, печатку, штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер (код ЄДРПОУ 25302469), може мати самостійне ведення бухгалтерського обліку, самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державній казначейській службі України.

1.5. Засновником Закладу є Миронівська міська рада Київської області (далі – Засновник), код ЄДРПОУ 04054984. Адреса: 08801, Київська область,

м. Миронівка, вулиця Соборності, будинок 48. Органом управління майном Закладу  є Гуманітарний відділ виконавчого комітету Миронівської міської ради.

1.6. На підставі Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” Засновник делегує гуманітарному відділу виконавчого комітету Миронівської міської ради функції управління та контролю за виконанням завдань та обов’язків, покладених на Заклад.

1.7. Гуманітарний відділ виконавчого комітету Миронівської міської ради (далі – Гуманітарний відділ) є уповноваженим органом з питань призначення та звільнення керівника Закладу та інших питань в межах делегованих повноважень та відповідно до чинного законодавства.

1.8. Заклад підпорядковується Засновнику з усіх питань діяльності, а Гуманітарному відділу – в межах делегованих повноважень.

1.9. Навчально-виховний комплекс має у своєму складі структурні підрозділи, які забезпечують  здобуття загальної середньої освіти згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти:

дошкільний – дошкільна освіта, відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

І ступінь – початкова школа (1-4 класи) – термін навчання 4 роки;

II ступінь – основна школа (5-9 класи) – термін навчання 5 років;

1.10. Заклад має дошкільний підрозділ, утворений з метою надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти за місцем проживання.

1.11. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, наказами галузевого Міністерства, актами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дошкільний навчальний заклад та цим Статутом.

1.12. Головними завданнями Закладу є забезпечення реалізації права громадян на дошкільну, початкову та загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення, а також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.13. Заклад самостійно приймає рішення та здійснює діяльність у межах своєї компетентності, передбаченої законодавством України та власним Статутом. Реалізує правові умови автономії закладу загальної середньої освіти.

1.14. У НВК визначена мова навчання і виховання – українська.

1.15. Класи у Закладі формуються за погодженням з Гуманітарним відділом згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до Закладу. Мережа класів та їх наповнюваність у Закладі затверджується виконавчим комітетом Миронівської міської ради (далі – Виконавчий комітет).

1.16. Відповідно до поданих заяв, Заклад визначає потребу у створенні груп продовженого дня, згідно з нормативами їх наповнюваності, та погоджує їх кількість із Гуманітарним відділом. Кількість груп продовженого дня та їх наповнюваність затверджується Виконавчим комітетом.

1.17. За погодженням з Гуманітарним відділом Заклад визначає потребу у створенні класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами, їх мережа затверджується Виконавчим комітетом.

1.18. Індивідуальне, інклюзивне навчання  та навчання екстерном у Закладі організовуються відповідно до положень про індивідуальне, інклюзивне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених галузевим Міністерством.

1.19. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у Закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими галузевим Міністерством.

1.20. Харчування дітей у Закладі організовується з урахуванням його режиму і відповідно до встановлених норм. Харчування дітей дошкільного підрозділу трьохразове, шкільного підрозділу – одноразове.

1.21. У шкільному підрозділі НВК встановлено одноразове харчування учнів 1-4 класів та пільгової категорії за бюджетні кошти. Для решти учнів організовується харчування за спонсорські та батьківські кошти.

1.22. Контролює організацію та якість харчування, вітамінізацію страв, закладку продуктів харчування, кулінарну обробку, вихід страв, смакові якості їжі, санітарний стан харчоблоку, правильність зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів медпрацівник Закладу та бракеражна комісія, затверджена наказом директора Закладу.

1.23. Автономія Закладу освіти визначається  його правом:

  • брати участь в установленому порядку в моніторингу якості  освіти;
  • проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;
  • самостійно визначати  форми, методи і засоби  організації  освітнього процесу;
  • самостійно формувати   освітню  програму і на основі  освітньої   програми  розробляти   навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати  експериментальні та індивідуальні   навчальні   плани;
  • планувати власну   діяльність та формувати  стратегію    розвитку закладу освіти;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить  законодавству України;
  • використовувати різні    форми    морального    стимулювання  та матеріального    заохочення до педагогічних    працівників, здобувачів освіти, інших    учасників     освітнього    процесу у порядку, визначеному   чинним   законодавством;
  • на правах оперативного управління  розпоряджатися    рухомим і нерухомим   майном     згідно із законодавством    України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні   цінності  від органів  виконавчої  влади, органів   місцевого    самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати   власні   надходження у порядку, визначеному законодавством України;
  • розвивати власну    матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);
  • впроваджувати експериментальні    програми;
  • самостійно забезпечувати  добір і розстановку  кадрів;
  • встановлювати власну    символіку та   атрибути, форму для учнів;
  • користуватись пільгами, передбаченими державою;
  • брати участь у роботі    міжнародних    організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної,  пошукової, просвітницької роботи;
  • здійснювати інші    дії, що не суперечать чинному законодавству.

 

ІІ. Зарахування учнів до Закладу та їх відрахування

2.1. Органи місцевого самоврядування закріплюють за Закладом відповідну територію обслуговування і до початку навчального року беруть на облік учнів, які мають його відвідувати.

2.2. Зарахування дітей дошкільного віку та учнів до всіх класів Закладу здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.

2.3. Директор Закладу зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до Закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

2.4. Зарахування учнів до Закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора Закладу.

Для зарахування учня до Закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву або направлень відповідних органів управління освітою, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.

2.5. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до Закладу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

2.6. Переведення учнів Закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому галузевим Міністерством.

У разі вибуття учня за межі міста батьки або особи, які їх замінюють, подають до Закладу заяву із зазначенням причини вибуття.

У разі переходу учня до іншого навчального Закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах міста батьки або особи, які їх замінюють, подають до Закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального Закладу відповідно до Порядку переведення  учнів (вихованців).

2.7. Рішення про відрахування із Юхнівського НВК дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування. За сприяння відповідного органу управління освітою такі діти переводяться до іншого навчального закладу.

2.8. Відрахування дітей дошкільного віку з НВК може здійснюватись на підставі :

–         медичного висновку про стан здоров’я дитини;

–         за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

–         коли дитина не відвідує НВК без поважних причин більше двох місяців.

Адміністрація НВК зобов’язана письмово повідомити батьків про відрахування дитини не менш як за 5 календарних днів.

 

ІІІ.  Організація освітнього процесу

3.1. Основний документ, що регулює освітній процес в Закладі – освітня програма, що визначає напрями діяльності та розвитку Закладу.

3.2. Зміст освітнього процесу в дошкільній навчальній групі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до програм розвитку “Дитина”, “Я у світі” та іншими програмами, навчання, виховання дітей, що рекомендовані та затверджені Міністерством освіти і науки України.

3.3. Дошкільний підрозділ Закладу здійснює свою діяльність відповідно до річного плану Закладу, який складається на навчальний рік.

3.4. План роботи Закладу схвалюється педагогічною радою Закладу, затверджується керівником Закладу і погоджується з Гуманітарним відділом.

3.5. Дошкільний підрозділ Закладу має різновікову групу від трьох до шести років з денним режимом перебування дітей – з 8 год 00 хв  до 17 год 00 хв Наповнюваність групи – 20 дітей.

3.6. За дитиною зберігається місце у дошкільному підрозділі Закладу у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів), незалежно від періоду і тривалості їхньої відпустки.

3.7. Закладу працює за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні субота, неділя, святкові.

3.8. Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

3.9. Освітній процес у Закладі здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі типових навчальних планів.

У робочому навчальному плані Закладу конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання у Закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

3.10. Робочі навчальні плани Закладу затверджуються Гуманітарним відділом.

Експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани Закладу погоджуються з галузевим Міністерством за поданням департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.

3.11.Заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

3.12. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту” та цього Статуту з урахуванням специфіки Закладу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.

3.13. Відповідно до поданих батьками або особами, що їх замінюють, заяв Заклад  за погодженням Гуманітарного відділу створює умови для інституційної (очної, дистанційної, мережевої) та індивідуальної (екстернатної, сімейної (домашньої), педагогічного патронажу) форм навчання.

Для осіб з особливими освітніми потребами організовується інклюзивне навчання. Стан здоров′я може бути підставою для вибору здобувачами освіти (їх батьками) екстернату, педагогічного патронажу, дистанційної форми навчання.

3.14. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв Заклад за погодженням з Гуманітарним відділом створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

3.15. Заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

3.16. Навчальний рік у Закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.17. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри) та режим роботи встановлюються Закладом у межах часу, передбаченого освітньою програмою, за погодженням з Гуманітарним відділом.

3.18. Тривалість навчального року має складати у 1-4 класах – не менше 720 навчальних годин, 5-9 класах – не менше 890 навчальних годин.

3.19. За рішенням педагогічної ради Закладу навчальний рік може завершуватися проведенням навчальних екскурсій у перших-четвертих класах (4 дні), навчальних екскурсій та практики у п’ятих-восьмих (10 днів).

3.20. У зонах екологічного лиха та епідемій органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи Закладу, який погоджується з органами держпродспоживслужби.

3.21. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

3.22. Тривалість уроків у Закладі становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-9-х – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з Гуманітарним відділом та органами держпродспоживслужби.

3.23. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після третього або четвертого уроку) – 20 хвилин.

3.24. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

3.25. У 8-9-х класах Закладу з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини.

3.26. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану Закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Закладу.

3.27. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

3.28. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

3.29. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом Закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

3.30. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

3.31. Домашні завдання учням 1-го класу не задаються.

 

  1. Оцінювання навчальних досягнень учнів

4.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів Закладу визначаються галузевим Міністерством.

4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються галузевим Міністерством. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

4.3. Рівень навчальних досягнень учнів початкової школи визначається методичними рекомендаціями та нормативними документами галузевого Міністерства.

У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

4.4. Заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з Гуманітарним відділом. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

4.5. В Закладі можуть виставлятися оцінки за поведінку: “Зразкова”, “Добра”, “Задовільна”, “Незадовільна”. До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються.

4.6. Навчання у випускних (4-х, 9-х) класах Закладу завершується державною підсумковою атестацією (зовнішнім незалежним оцінюванням). Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються галузевим Міністерством.

В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації (зовнішнього незалежного оцінювання) у порядку, що встановлюється галузевим Міністерством та Міністерством охорони здоров’я.

4.7. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

4.8. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

4.9. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (свідоцтво досягнень, табель, свідоцтво про початкову освіту,  свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

4.10. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.

Учням з порушеннями розумового розвитку видається свідоцтво про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою. Учням з помірною розумовою відсталістю видається довідка про закінчення повного курсу навчання за спеціальною програмою.

Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального Закладу, вищого навчального Закладу I-II рівня акредитації.

4.11. За відмінні успіхи в навчанні учні 3-8-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні”.

4.12. За відмінні успіхи в навчанні випускникам школи II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється галузевим Міністерством.

4.13. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, свідоцтво про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

4.14. Інформація про видані документи про базову та повну загальну середню освіту вноситься до Єдиної державної електронної бази з питань освіти у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

4.15. Випускникам 9-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

4.16. Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

4.17. За успіхи у навчанні для учасників освітнього процесу Закладу можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.

4.18. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється галузевим Міністерством, органами місцевого самоврядування, Гуманітарним відділом.

  1. Виховний процес у закладі

5.1. Виховання учнів у Закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

5.2. Цілі виховного процесу в Закладі визначаються на основі принципів, Закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

5.3. У Закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів Закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

5.4. Дисципліна в Закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та даного Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

VІ.  Учасники освітнього процесу

6.1. Учасниками освітнього процесу в Закладі є:

  • здобувачі освіти;
  • керівники;
  • педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники;
  • психологи, бібліотекарі інші спеціалісти, які провадять освітню діяльність;
  • батьки або особи, які їх замінюють, здобувачів освіти;

інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

6.2. Статус, права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний Заклад, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку Закладу.

6.3. Учень – особа, яка навчається і виховується в Закладі.

6.4. Учні Закладу мають гарантоване державою право на:

  • доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;
  • вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
  • безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
  • користування навчальною, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою Закладу;
  • участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
  • перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
  • участь в роботі органів громадського самоврядування Закладу;
  • участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
  • повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
  • захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

6.5. Учні Закладу зобов’язані:

  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
  • підвищувати свій загальний культурний рівень;
  • брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом Закладу, даним Статутом;
  • дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
  • виконувати вимоги педагогічних та інших працівників Закладу відповідно до даного Статуту та правил внутрішнього розпорядку Закладу;
  • брати участь у різних видах трудової діяльності;
  • дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
  • дотримуватися вимог даного Статуту, правил внутрішнього розпорядку Закладу;
  • дотримуватися правил особистої гігієни.

6.6. Учні Закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до даного Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

6.7. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

6.8. Педагогічним працівником Закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в навчальних Закладах системи загальної середньої освіти.

6.9. До педагогічної діяльності у Закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

6.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників Закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами. Педагогічні та інші працівники Закладу призначаються на посади та звільняються з посад керівником цього закладу. Керівник Закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.

6.11. Призначення на посаду педагогічних працівників Закладу може здійснюватися на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу розробляється Гуманітарним відділом.

Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором Закладу і затверджується Гуманітарним відділом Миронівської міської ради.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

6.12. Директор Закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами галузевого Міністерства, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

6.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального Закладу, здійснюється лише за їх згодою.

6.14. Педагогічні працівники Закладу підлягають атестації відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання “старший учитель”, “учитель – методист” та інші.

6.15. Педагогічні працівники Закладу мають право:

  • самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;
  • брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів Закладу та інших органів самоврядування Закладу, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
  • обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних Закладах і Закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
  • проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
  • вносити керівництву Закладу та Гуманітарному відділу Миронівської міської ради пропозиції щодо поліпшення освітньої роботи;
  • на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

6.16. Педагогічні працівники Закладу зобов’язані:

  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
  • контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
  • нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим галузевим Міністерством, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, директора (заступника директора) Закладу;
  • сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;
  • виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виконувати даний Статут Закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
  • брати участь у роботі педагогічної ради;
  • виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб;
  • повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
  • готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
  • виконувати накази і розпорядження директора навчального Закладу, Гуманітарного відділу Миронівської міської ради;
  • вести відповідну документацію.

6.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують даний Статут, правила внутрішнього розпорядку Закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

6.18. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, даним Статутом та правилами внутрішнього розпорядку Закладу.

6.19. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

  • обирати навчальний Заклад та форми навчання і виховання дітей;
  • створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
  • звертатися до департаменту освіти Київської міської ради, директора Закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
  • приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності Закладу;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Закладу;
  • на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування Закладу та у відповідних державних, судових органах.

6.20. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

  • створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
  • забезпечувати дотримання дітьми вимог даного Статуту Закладу;
  • поважати честь і гідність дитини та працівників Закладу;
  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
  • виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

6.21.У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, Заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

 

VIІ.   Управління закладом

7.1.Управління Закладом в межах повноважень, визначених законами та цим Статутом, здійснюють:

  • Засновник;
  • Гуманітарний відділ;
  • директор Закладу;
  • колегіальний орган управління Закладу;
  • колегіальний орган громадського самоврядування.

7.2. Засновник Закладу:

  • затверджує установчі документи закладу, їх нову редакцію та зміни до них;
  • забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази Закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
  • забезпечує створення у Закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • у разі реорганізації чи ліквідації Закладу забезпечує здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти.

7.3. Гуманітарний відділ:

  • здійснює управління та контроль за виконанням завдань та обов’язків, покладених на Заклад;
  • вирішує питання щодо організації та проведення конкурсного відбору на посаду директора Закладу згідно з чинним законодавством;
  • укладає, продовжує та розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором Закладу, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та цим Статутом;
  • затверджує кошторис Закладу;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу;
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів Закладу;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством та цим Статутом.

7.4. Директор Закладу:

7.4.1. Директором може бути особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

7.4.2. Директор закладу призначається на посаду та звільняється з посади Гуманітарним відділом відповідно до делегованих повноважень.

Директор Закладу  призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду директора закладу  вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, згідно з наказом начальника Гуманітарного відділу шляхом укладення контракту.

7.4.3. Одна і та сама особа не може бути директором відповідного Закладу більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора Закладу, призначеного вперше).

Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.

7.4.4. У разі надходження до Гуманітарного відділу обґрунтованого звернення органу самоврядування Закладу щодо звільнення директора цього закладу Гуманітарний відділ зобов’язаний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший строк.

7.4.3. Директор Закладу в межах наданих йому повноважень:

  • здійснює безпосереднє керівництво Закладом;
  • несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу;
  • є представником Закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та цим Статутом;
  • забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права здобувачів освіти на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку майном Закладу і коштами;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників Закладу;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), Засновником, місцевими органами державної влади тощо;
  • забезпечує формування відкритих та загальнодоступних ресурсів з інформацією про діяльність Закладу та здійснює контроль за оприлюдненням такої інформації;
  • розробляє штатний розпис Закладу на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, що затверджені МОН.

7.4.4. Директор Закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління Закладом.

7.5. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

7.6. Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення навчального і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • планування та режиму роботи Закладу;
  • варіативної складової робочого навчального плану;
  • переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • участі в інноваційній та експериментальній діяльності Закладу, співпраці з вищими навчальними Закладами та науковими установами;
  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників Закладу;
  • морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
  • притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників Закладу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю Закладу.

7.7. Органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

Загальні збори скликаються за рішенням ради Закладу.

Встановлюється такий склад загальних зборів:

  • педагогічний колектив Закладу у повному складі;
  • батьківські комітети всіх класів Закладу;
  • учні старшокласники, які обрані до складу ради старшокласників.

Загальні збори заслуховують звіт директора про здійснення керівництва Закладом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності Закладу.

7.8. У Закладі за рішенням загальних зборів можуть створюватися та діяти рада Закладу, діяльність якої регулюється цим Статутом, а також піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує галузеве Міністерство.

До складу ради Закладу обираються представники педагогічного колективу, учнів школи II ступеня, батьків і громадськості.

Члени піклувальної ради Закладу обираються на загальних зборах. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, Закладу та окремих громадян.

Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування Закладу, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.

VІІІ. Прозорість та інформаційна відкритість

8.1. Заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію:

  • Статут Закладу;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структуру та органи управління Закладу;
  • кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • територію обслуговування, закріплену за Закладом;
  • ліцензований обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у Закладі;
  • мову освітнього процесу;
  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення Закладу;
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність Закладу;
  • умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
  • іншу інформацію, що оприлюднюється за рішенням Закладу або на вимогу законодавства.

8.2. Заклад оприлюднює на  веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

8.3. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше, ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

8.4. Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення Закладом, може визначатися спеціальними законами.

IХ.  Матеріально-технічна база

9.1. До майна Закладу належать:

  • нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, тощо;
  • майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;
  • інші активи, передбачені законодавством.

9.2. Майно Закладу перебуває у комунальній власності Миронівської територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.

9.3.Вимоги до матеріально-технічної бази Закладу визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов’язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

9.4. Для забезпечення освітнього процесу база Закладу складається із навчальних кабінетів, а також спортивних залів, бібліотек, архіву, медичного, комп’ютерних кабінетів, їдалень, приміщень для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кабінетів психолога, соціального педагога тощо.

9.5. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно Закладу не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом. Збитки, завдані Закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.

9.6. Об’єкти та майно Закладу не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

9.7. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Закладу, використовуються виключно на потреби Закладу.

9.8. Майно Закладу, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81 Закону України “Про освіту”.

9.10. Порядок, умови та форми набуття Закладом прав на землю визначаються Земельним Кодексом України.

9.11. Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними) посібниками всіх учнів та педагогічних працівників Закладу у порядку, встановленому законодавством.

9.12. Заклад, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

9.13. Засновник Закладу:

  • забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним Закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
  • забезпечує відповідно до законодавства створення у Закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб із особливими освітніми потребами.

Х.   Фінансово-господарська діяльність

10.1. Фінансово-господарська діяльність Закладу  здійснюється відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України, законодавства в галузі освіти та інших нормативно-правових актів.

10.2.Утримання та розвиток матеріально-технічної бази Закладу фінансуються за рахунок коштів Засновника та інших джерел фінансування.

10.3. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Засновник має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку затвердженого Кабінетом Міністрів України. Питання оплати додаткових освітніх послуг у закладі регулюється законодавством.

10.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку закладу визначається директором відповідно до законодавства, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади.

Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом або через централізовану бухгалтерію Гуманітарного відділу.

10.5. Фінансово-господарська діяльність здійснюється на основі кошторису Закладу.

10.6. Джерелами фінансування Закладу відповідно до законодавства є:

  • державний бюджет;
  • місцевий бюджет;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
  • доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
  • дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.

10.7. Заклад є неприбутковою організацією, що утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, який регулює діяльність неприбуткових організацій.

Доходи (прибутки) Закладу не підлягають розподілу серед Засновника, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) Закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання організації, реалізації мети (цілей) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Закладом за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом.

Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять до Закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Закладу, використовуються виключно на зміцнення матеріально-технічної бази.

У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування Закладу не зменшуються.

10.8. Заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

10.9.  Штатний розпис Закладу затверджується начальником Гуманітарного відділу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної влади у сфері освіти.

10.10. За наявності додаткових коштів на фінансування Закладу можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.

10.11. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) Засновника додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне, інклюзивне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.

10.12. Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної роботи у Закладі (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади за погодженням органів місцевого самоврядування.

10.13. Порядок діловодства у Закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами.

10.14. Звітність про діяльність Закладу ведеться відповідно до законодавства.

 

  1. XI. Міжнародне співробітництво

11.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів тощо.

11.2. Заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво із закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, освітніми асоціаціями, фондами,  громадськими об’єднаннями інших країн.

11.3. Заклад, педагогічні працівники та здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.

 

ХІІ. Державний нагляд (контроль) за діяльністю

12.1. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу відповідно до Закону України “Про освіту” і позапланові перевірки  у порядку, передбаченому Законом України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

Інституційний аудит Закладу включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою Засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради Закладу.

12.2. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті Закладу, Засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

12.3. Громадський нагляд (контроль) Закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до законодавства в галузі освіти.

12.4. Заклад, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію Закладу, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

12.5.  Засновник Закладу або уповноважена ним особа:

  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів Закладу;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

 

ХІІІ. Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання

13.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Закладу приймає його Засновник.

13.2. Реорганізація і ліквідація Закладу може здійснюватися на підставі рішення Господарського суду, в інших випадках, передбачених діючим законодавством України.

13.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання Закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів загальної середньої освіти.

У разі реорганізації чи ліквідації Закладу Засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

13.4. Ліквідація Закладу проводиться ліквідаційною комісією, яка створюється Засновником або за рішенням суду – згідно з діючим законодавством. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Закладом. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.

 

 

 

 

ХІV. Прикінцеві положення

14.1. Положення цього Статуту набирають чинності з моменту його державної реєстрації.

14.2. Статут Закладу та зміни до нього затверджуються рішенням Засновника за погодженням Гуманітарного відділу і підлягають реєстрації в установленому порядку.

14.3. Внесення змін до Статуту Закладу оформляється шляхом викладення його в новій редакції.

Якщо одне із положень Статуту Закладу, у зв’язку із внесенням змін до законодавства, стає таким, що йому суперечить, Засновник застосовує норми, передбачені новим законодавством, та зобов’язується внести відповідні зміни. Якщо одне з положень Статуту буде визнано недійсним, це не торкається решти його положень.

14.4. Питання, не врегульовані цим Статутом, вирішуються у порядку, визначеному чинним законодавством України.

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відповідь