Посадова інструкція
вихователя дошкільного навчального закладу
На допомогу керівництву дошкільного навчального закладу.
Погоджено/Затверджую
Завідувач
Навзва ДНЗ
“___” ______________20__р.
- Загальні положення
1.1. На посаду вихователя приймаються особи з середньою спеціальною або вищою освітою, що мають медичний висновок.
Вихователь:
1.2. Підпорядковується завідуючому ДНЗ.
1.3. Працює безпосередньо під керівництвом старшого вихователя.
1.4. Приймається на посаду і звільняється з посади наказом завідувача.
1.5. Проходить медичний огляд 1 раз на півроку.
1.6. У своїй роботі керується нормативними документами, цією Інструкцією та Правилами внутрішнього трудового розпорядку.
1.7. Тривалість робочого тижня – ___ годин, працює за графіком, погодженим з профспілковим комітетом і затвердженим завідуючої.
1.8. Тривалість щорічної чергової відпустки – ___ календарних дні.
1.9. Дотримується трудової дисципліну.
- Посадові обов’язки.
2.1. Здійснює ретельний нагляд за довіреними йому дітьми в суворій відповідності до вимог інструкції з охорони життя і здоров’я дітей в приміщеннях установи та на дитячих прогулянкових майданчиках.
2.2. Стежить за станом і зміцненням здоров’я кожної дитини в групі, спільно з медперсоналом установи регулярно проводить комплексні заходи, що сприяють зміцненню здоров’я, психофізичному розвитку дітей, здійснює гігієнічний догляд за дітьми раннього віку. Особливу увагу приділяє дітям, які прийшли в дитячий сад після хвороби.
2.3. Планує і здійснює виховно-освітню роботу відповідно до програми в тісному контакті з іншими вихователями та спеціалістами установи. Ретельно готується до проведення занять.
2.4. Вивчає індивідуальні здібності, схильності та інтереси дітей. Уміло використовує результати вивчення у своїй педагогічній діяльності з метою розвитку кожної дитини. На підставі вивчення індивідуальних особливостей дітей, рекомендацій психолога проводить корекційно-розвиваючу роботу зі своїми вихованцями.
2.5. Забезпечує суворе виконання встановленого режиму дня і занять.
2.6. Здійснює спостереження за поведінкою дітей в період адаптації, допомагає їм; в групах раннього віку веде щоденник спостережень.
2.7. Регулярно інформує керівника установи та старшу медсестру про зміни в стані здоров’я дітей. Повідомляє старшу медсестру про відсутніх дітей, з’ясовує причину їх відсутності, веде табель обліку відвідувань.
2.8. Веде роботу з батьками з питань виховання дітей у сім’ї, залучає їх до активної співпраці з дитячим садом. Активно працює з батьківським комітетом і окремими батьками, забезпечуючи створення необхідних умов у приміщеннях групи і на ділянці для успішної реалізації виховно-освітньої програми.
2.9. З повагою та турботою ставиться до кожної дитини в своїй групі, проявляє витримку і педагогічний такт у спілкуванні з дітьми та їх батьками.
2.10. Спільно з музичним керівником і інструктором з фізичної культури готує свята, організовує дозвілля дітей.
2.11. Замінює хворого вихователя-змінника в перебіг хвороби.
2.12. Проходить медичний огляд строго за графіком.
2.13. Виконує вимогу керівника, старшої медсестри, старшого вихователя, пов’язану з педагогічною роботою і охороною життя та здоров’я дітей.
2.14. Своєчасно і чітко веде документацію вихователя.
2.15. Систематично підвищує професійну кваліфікацію і педагогічний рівень на курсах, семінарах, відкритих переглядах.
2.16. На ділянці спільно з дітьми веде роботу з благоустрою згідно з програмою своєї вікової групи.
2.17. Бере участь у педрадах установ, методичних об’єднаннях в районі, окрузі, організовує огляди-конкурси та виставки дитячих робіт до днів відкритих дверей, проводить батьківські збори, бере участь в святах.
2.18. Строго виконує трудову дисципліну і правила трудового розпорядку.
2.19. Забезпечує санітарно-гігієнічний режим у групі.
2.20. При передачі зміни в кінці робочого дня залишає в групі зразковий порядок.
2.21. Дбайливо використовує майно установи, методичну літературу, посібники.
2.22. Зміну вихователь здає особисто другому вихователю, дітей передає за списком.
- Вихователь повинен знати
3.1. Конвенцію про права дитини.
3.2. Основні державні закони.
3.3. Статут установи, Правила внутрішнього трудового розпорядку, Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей, санітарно-гігієнічні норми.
3.4. Педагогіку, психологію, вікову фізіологію і гігієну.
3.5. Основи долікарської медичної допомоги.
3.6. Теорію і методику виховної роботи.
3.7. Правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
3.8. Порядок дій в екстремальних ситуаціях, при загрозі життю і здоров’ю дітей.
- Права
Має права, передбачені Трудовим кодексом України, Законом України “Про дошкільну освіту”, регіональними законами, а також Статутом установи та Правилами внутрішнього трудового розпорядку.
- Відповідальність
5.1. Несе персональну відповідальність за життя і здоров’я дітей під час їх перебування в установі.
5.2. Несе відповідальність за виконання всіх обов’язків, покладених цією інструкцією.